Öğrenci ve Teknik İşlerle İlgili Sorular

 

Öğrenci İşleri İle İlgili Sorular
 

1- UZEM ile nasıl iletişim kurabilirim?
 
Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Öğrenci İşleri Birimi olarak, ihtiyaç duyduğunuz her konuda, sizlere yardımcı olabilmek için buradayız.
Bizlere, Forum aracılığıyla ulaşmak isterseniz, istediğiniz her an, teknik konular için Teknik Foruma, öğrenci işleri ile ilgili konular için Öğrenci İşleri Forumuna yazabilirsiniz.
Elektronik posta yazmak isterseniz, uzem@ankara.edu.tr adresini kullanabilirsiniz.
Mesai saatleri içerisinde +903126000143  ve  +903126000145 numaralı telefonlarımızdan bize ulaşabilirsiniz. 
 
2- Öğrenci Belgesine  ihtiyacım var. Nasıl alabilirim?
 
İhtiyaç duyduğunuzda öğrencisi olduğunuz Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne/İlahiyat Fakültesi Dekanlığına ya da Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bizzat ya da posta yoluyla dilekçe ile başvurarak, öğrenci belgesi alabilirsiniz.
 
3- Transkripte ihtiyacım var. Nasıl alabilirim?
 
Öğrenci durum belgesi (transkript), öğrencilerin öğrenimleri süresince aldıkları dersleri ve bu derslerdeki başarı puanlarını gösteren resmi bir belgedir. Bu belgeye ihtiyaç duyduğunuzda Öğrenci Tanıtım Kartınız ile birlikte öğrencisi olduğunuz Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne/İlahiyat Fakültesi Dekanlığına ya da Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurunuz.
 
4- Askerlik Tecil İşlemi nasıl yapılmaktadır?
 
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden askerlikle ilişkisi olanların öğrenci durum belgeleri (EK-C2) Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca düzenlenerek, ilgili askerlik şubelerine gönderilir.
 
5- Kaydımı dondurmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
 
Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz kayıt dondurma nedenini belgeledikleri dilekçe ile taleplerini bağlı bulundukları Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne/İlahiyat Fakültesi Dekanlığına şahsen ya da posta yoluyla iletmeleri gerekmektedir.  Öğrencilerimizin kayıt dondurma talepleri  ilgili birim yönetim kurulunca değerlendirilip, onaylanmasından sonra saklı tutulur. İlgili birim yönetim kurulunca hakları saklı tutulan öğrenciler mazeretleri nedeniyle ayrıldıkları yerden öğrenimlerine devam ederler. Öğrenciler öğrenim süresi içinde en çok iki yıl kayıt dondurma isteğinde bulunabilirler.
 
6- Yüz yüze etkileşim programına katılım zorunlu mudur?
 
Programlarımızda, Dönem sonu sınavlarından önce yüz yüze etkileşim uygulamaları yer almaktadır. Bu etkileşimlerin amacı, öğrencilerimizin, öğretim elemanları ve diğer öğrencilerle, yüz yüze görüşme  ihtiyaçlarını karşılamaktır. Yüz yüze etkileşimler, sadece Ankara ilinde yapılmaktadır.
Derslere ve yüz yüze etkileşimlere  katılmak zorunlu değildir.
 
7- Bir ders için kaç sınav yapılır?

 
Öğrenciler öğretim yılı boyunca her ders için birisi ara, diğeri yarıyıl sonu olmak üzere iki ayrı sınava gireceklerdir. Ankara Üniversitesi Önlisans Lisans Uzaktan Eğitim Yönetmeliği kapsamında ara sınav,   yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı dışında herhangi bir sınav yapılmayacaktır.
Sınavlar, öğretim yılı başında belirlenen merkezlerde Ankara, İstanbul, İzmir, Şanlıurfa, Adana, Bursa, Trabzon, Elazığ, Konya illerinde ve İlitam Programı öğrencileri için Almanya’da yüz yüze oturumlar şeklinde yapılmaktadır.
 
8- Sınava girerken yanımda hangi belgeleri bulundurmalıyım?
 
Öğrencilerin sınava girebilmeleri için Ankara Üniversitesi Öğrenci Tanıtım Kartını (öğrenci kimlik kartı), Sınav giriş belgesini, Özel kimlik belgesini (nüfus cüzdanı, sürücü belgesi vb). yanlarında bulundurmaları gerekir.
 
9- Sınavlar nasıl uygulanacaktır?
 
Ön lisans Programları için arasınavlar e-sınav şeklinde(Öğretim elemanının tercihine göre sınavlarda çoktan seçmeli sorudan oluşan başarı testleri, ödev, sözlü sınav), yarıyıl/yıl sonu sınavı yüz yüze oturumlar şekinde yapılmaktadır.
İlitam Programının ara, yarıyıl/yıl sonu sınavları yüz yüze oturumlar şeklinde yapılmaktadır.
 
10- Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi nasıl yapılır?
 
Sınav Merkezlerinde uygulanan sınavlar sonrasında, soru kitapçıkları, cevap anahtarları ve diğer tüm belgeler, görevliler tarafından Merkezimize ulaştırılır.
Optik cevap formları okutularak  her ders için, dersin öğretim elemanı tarafından verilen doğru cevap anahtarına göre, doğru ve yanlış cevap sayılarının  belirlenmesi ve ham puanların  oluşturulması işlemi Merkezimiz tarafından yapılır. Ders başarı notunun belirlenmesi ve harf notu değerlendirilmesi, dersi yürüten öğretim elemanı tarafından yapılarak, OBS de ilan edilir.
 
11- Sınav sonuçlarımı nereden öğreneceğim?
 
Öğrenciler sınav sonuçlarını obs.ankara.edu.tr adresinden öğrenebileceklerdir.
 
12- Sınav sonuçlarıma nasıl itiraz edebilirim?
 
Sınav sonuçları ilan edildikten sonra maddi hata dışında öğrencilerin aldıkları puanlar değiştirilemez. 
Öğrenciler maddi hata itirazı için, sınav sonuçlarının oibs.ankara.edu.tr adresinde ilanından itibaren 7 işgünü içinde öğrencisi oldukları Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne, yazılı olarak başvurabilirler. Müdürlük, gerektiğinde dersin öğretim elemanının ve Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü nün teknik görüşünü de alarak sınav kağıtlarında ve sınav not çizelgelerinde maddi bir hata belirlerse gerekli düzeltmeleri yapar. Maddi hata incelemesinin sonucu ilgili öğrenciye en geç 30 iş günü içinde duyurulur.
 
13- Bir ders için alınan ders başarı notu nasıl hesaplanır?
 
Ders başarı notu ara sınav ile yarıyıl/yıl sonu  puanlarının birlikte değerlendirilmesi ile elde edilir. 
Ders başarı notu, İlitam Programı için ara sınav puanının %30’u, yarıyıl/yıl sonu sınavının  ise %70’i alınarak hesaplanır.
Ders başarı notu, Ön lisans Programları için arasınavın e-sınav olması nedeniyle, ara sınav puanının %20’si, yarıyıl/yıl sonu sınavının  ise %80’ni alınarak hesaplanır.
 
16- Staj işlemleri nasıl yürütülür ve staj süresi ne kadardır?
 
Öğrencilerimizin staj ile ilgili tüm işlemleri, öğrencisi olduğunuz Meslek Yüksekokulu tarafından  program veya staj koordinatörlüğü tarafından yürütülür.
Beypazarı MYO programlarımızda staj isteğe bağlı olup, diğer önlisans programlarımızda zorunludur.
ADUZEP staj süresi, 1.yıl sonunda 10 iş günü , 2.yıl sonunda 20 iş günü olmak üzere toplam 30 gündür. 
BİPRO Bölümünde 1.sınıfın sonunda 30 işgünü staj uygulaması vardır.
TDS Programında ise, staj süresi  1.yıl sonunda 30 iş günü, 2.yıl sonunda 30 iş günü olmak üzere toplam 60 gündür.
 
17- Hangi koşullarda Diploma almaya hak kazanırım?
 
Ankara Üniversitesi Önlisans  Lisans  Eğitim-Öğretim  Yönetmeliği hükümleri uyarınca, kayıtlı olduğu programın tüm derslerini, (varsa) staj /uygulama /bitirme projesini başarıyla tamamlayan ve genel akademik başarı not ortalaması en az 2.00 öğrenciler mezun edilerek, kendilerine öğrencisi oldukları programın diploması verilir. 
Diplomalar imza karşılığında, Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından verilir.
 
18- Mezuniyet tarihi neye göre belirlenir?
 
Diploma ve mezuniyet belgelerine yazılacak mezuniyet tarihi, öğrencinin öğrenimini tamamlamak üzere  en son girdiği, final veya bütünleme sınav tarihidir. Bu sınav döneminde, öğrencinin  stajı devam ediyorsa, mezuniyet tarihi, stajın son günüdür.
 
19- Kaydımı sildirmek istiyorum. Hangi yolu izlemem gerekir?
 
İlişik kesmek isteyen öğrenciler, isteklerini açıkça belirten, imzalı ve tarihli dilekçe ile öğrencisi oldukları Meslek Yüksekokulu'na bizzat başvurmak zorundadırlar. Posta yolu ile yapılacak ilişik kesme talepleri dikkate alınmaz.
İlişik kesme işleminden geri dönülmesi mümkün olmadığından bu konuda başvuru yapmadan önce kararınızın kesin olup olmadığından emin olunuz.
20- Mezun durumda olup stajını yapmamış  öğrenciler öğrenim ücreti ve ders materyal ücreti öderler mi?
 
Azami süresi içinde veya dışında öğrenimini tamamlamış, ancak zorunlu stajı kalmış öğrencilerden öğrenim ücreti ve ders materyal ücreti alınmaz.
 
Teknik İşlerle İlgili Sorular
 
1.     Sisteme giriş yapamıyorum?
 
Sisteme giriş yapamamanızın birkaç sebebi olabilir.
a)     Öğretim giderini ilan edilen tarihe kadar yatırmayan öğrencilerimizin hesabı dondurulur. Bu durumda UZEM Öğrenci İşleri birimi ile iletişime geçmeniz gerekir.
b)     Sistemde kayıtlı profil bilgilerinizde eksiklik varsa (adres, telefon, e-posta adresi gibi)  öncelikle bu bilgilerin tamamlaması istenir. Eksik olan bu bilgileri doldurmadan dersleri görmeniz mümkün olmayacaktır.
c)      Sisteme giriş yapamamanızın bir başka nedeni hatalı kullanıcı adı ya da şifresinden kaynaklanıyor olabilir.  Moodle öğrenme yönetim sistemi kullanıcı bilgileri OBS ile entegre edilmiştir. Sistemimize giriş yaparken kullanıcı adı olarak Öğrenci Numaranızı ve şifre olarak OBS’de kullandığınız şifreyi kullanmalısınız.
d)     Profil bilgilerinizde herhangi bir problem yoksa ve öğretim giderlerini yatırdığınız halde sisteme giriş yapamıyorsanız UZEM Öğrenci İşleri birimi ile iletişime geçiniz. 

2.     Şifremi unuttum ne yapmalıyım (Öğrenciler)?
 
Moodle öğrenme yönetim sistemi kullanıcı bilgileri Öğrinciişleri Bilgis Sistemi (OBS) ile entegre edilmiştir. Sistemimize giriş yaparken kullanıcı adı olarak Öğrenci Numaranızı ve şifre olarak OBS’de kullandığınız şifreyi kullanmalısınız. OBS şifrenizi hatırlamıyorsanız OBS den yeni bir şifre alabilirsiniz.
* OBS’de tanımlanmamış öğrenciler (İLİTAM Yıllık Programı, Yüksek Lisans özel öğrencileri) 3. maddede belirtildiği şekilde yeni şifre alabilecektir.
 
3.     Şifremi unuttum ne yapmalıyım (Öğretim Elemanları)?
 
Şifrenizi unuttuğunuzda belirteceğim adımları takip ederek yeni bir şifre oluşturabilirsiniz.
a) Bunun için kullanıcı giriş ekranında “Kullanıcı adı veya şifrenizi mi unuttunuz?” bağlantısına tıklayınız.
b) Açılan sayfada “Unutulan şifre” bölümünde sistemde kayıtlı olan kullanıcı adınızı ya da e-posta adresinizi yazıp ve tamam düğmesine tıklayın.
c)   Karşınıza şifre değişiminizi onaylamak üzere bir e-posta gönderildiğini belirten mesaj gelecektir.
d) Şimdi e-posta hesabınızı açın.
e) Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim merkezi Şifre değişim onayı konulu mesajı açın.
f)   Gelen iletideki bağlantıya tıklaya tıklayarak şifre değişimini onaylayın.
g) Açılan sayfada yeni şifrenizi tanımlayabilirsiniz.

4.     Adres, telefon gibi kişisel bilgilerimi nasıl değiştirebilirim?
 
Kişisel bilgilerinizi sisteme giriş yaptıktan sonra Profil Bilgileri bölümünden görüntüleyebilir ve değiştirebilirsiniz.
a)     Sisteme kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yapın.
b)     Ekranın sağ alt ve alt bölümünde adınız ve soyadınız yer almaktadır.  Adınızın üzerine tıklayın.
c)      Karşınıza gelen ekranda Profil Düzenle sekmesine tıklayıp kişisel bilgilerinizi görüntüleyin.
d)     Profil Düzenle ekranında gerekli düzeltmeleri yaptıktan sonra Profil Güncelle düğmesine basıp değişikliklerin kaydedilmesini sağlayın.
e)     TC kimlik numaranız, adınız soyadınız, öğrenci numaranız gibi bilgileri değiştirmeniz mümkün değildir. Bu bilgiler hatalı ise düzeltilmesi için UZEM Öğrenci İşleri birimi ile iletişime geçiniz. 
 
5.     Sınav merkezi değişikliğini nasıl yapabilirim?
 
Sınav merkezi değişikliği sınav tarihlerinden 1 ay öncesine kadar yapılabilmektedir. Yapılan sınavların sonuçları ilan edildikten sonra sınav merkezi değişikliğine tekrar izin verilmektedir.  Yani ara sınav ve yılsonu sınavına farklı merkezlerde katılabilirsiniz.
Sınav merkezinizi değiştirmek için
  Sisteme giriş yaptıktan sonra “Sınav Merkezi” bölümünde yer alan “Sınav Merkezimi Değiştir” bağlantısına tıklayın ve açılan sayfadan sınav merkezinizi seçip “Kaydet” düğmesine basın.  Ana sayfada yer alan “Seçili Sınav Merkeziniz” bilgisi sayfanın yeniden yüklenmesiyle güncellenecektir. (Ana sayfanın yenilenmesi için F5 tuşuna basın ya da tarayıcınızda yenile komutunu çalıştırın).
 
6.     Forumlara yazamıyorum?
 
a)     Forumlara yalnızca atanan kullanıcılar mesaj yazabilir. Bir öğrenci Teknik, Öğrenci işleri ve kendi sınıfının bulunduğu foruma mesaj yazabilir. Ancak diğer forumlarda  yazılanları okuyabilirsiniz.
b)     Eğer yazmanız gereken forumlara mesaj yazamıyorsanız bu forumlara atamanız gerçekleştirilmemiş demektir. Bu durumda Teknik Foruma durumunuzu anlatan mesaj yazınız.
 
7.     Neden aldığım dersler gözükmüyor?
 
Sisteme giriş yaptıktan sonra “Derslerim” listesinde aldığınız dersler yer almaktadır.
a) Derslerin atamaları, Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminde(OBS) interkatif kayıt döneminde seçtğiniz derslere göre yapılmaktadır. OBS sisteminde derslerinizi seçtikten sonra öğrenim ücretinizi öğrenci numaranızla Halk Bankasına yatırmanız ve OBS’deki ders kaydınızı danışman onayına göndermeniz gerekmektedir. Ders kaydınızn danışmanınız tarafından onaylandıktan sonra dersleriniz Öğretim Yönetimi Sistemine aktarılacaktır.
 b) OBS’de dersi aldığınız görülmesine rağmen UZEM Öğrenme Yönetim Sisteminde görülmüyorsa UZEM Öğrenci İşleri ile iletişime geçiniz.
c)   Atandığınız dersler sizin sorun yaşamamanız için çok önemlidir. Ara sınav ve yılsonu sınavlarında aldığınız derslere göre cevap kâğıdınız oluşturulacak, değerlendirilecek ve sınav salonlarına yerleştirileceksiniz. Bu yüzden OBS ve UZEM Öğrenme Yönetim Sistemi kayıtlarındaki ders listenizi kontrol etmelisiniz.
 
8.     Ders listemde almadığım dersler yer almakta ne yapmalıyım?
 
a) OBS sisteminde seçtğiniz dersler ile Öğretim Yönetimi Sistemindeki derslerin aynı olması gerekir. Dersleriniz, OBS sisteminden 2 saat aralığı ile otomatik olarak çekilmektedir. Buna rağmen aldığınız dersler arasında farklılıklar varsa durumun düzeltilmesi için UZEM Öğrenci İşleri ile iletişime geçiniz.
 
9.     Derslerin üniteleri gözükmüyor?
 
a)     Ders üniteleri ve diğer öğrenme nesneleri dersin öğretim elemanı tarafından kullanıma açılır. Zamanı geldiği halde bir ders ünitesi açılmamışsa dersin öğretim elemanına bu durumu bildirmeniz gerekir.
b)     Ders öğretim elemanlarından hafta hafta ders planını ve dersin işlenişi hakkında bilgi isteyebilirsiniz.
c)    Ayrıca dersleri görüntüleyebilmeniz için de Adobe Flash Player uygulamasının yüklü olması gerekmektedir.
 
10.  Sanal sınıf ders kaydını izlemede hata mesajı alıyorum?
 
a)     Sanal sınıf kayıtlarını izleme için o sanal sınıfa daha önce giriş yapmanız gerekmektedir. “Sanal Sınıfa Katıl” düğmesine basarak sanal sınıfa kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz. 
* Sanal sınıf kayıtlarını izlemek için kullandığınız web tarayıcı programda Flash Player in yüklü olması zorunludur. 
 
11.  Forumlarda yayınlanan belgeler bilgisayarımda açılmıyor?
 
·     Forumlarda belgeler PDF dokümanı şeklinde sisteme yüklenmektedir.
·     Bu belgeleri görüntülemek için en sık kullanılan program “Adobe Reader” programıdır.
·     Bu programı www.adobe.com adresinden ücretsiz olarak indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
·     Pdf dokümanlarını görüntülemek için kullanabileceğiniz bir başka program ise “Foxit Reader” programıdır. http://www.foxitsoftware.com  adresinden indirebilirsiniz.
 
12.  Ders sayfalarına yüklenen PowerPoint, Word, Excel belgelerini nasıl açabilirim?
 
Öğretim elemanları derslerinde kullandıkları belgelerinin çoğunu Microsoft Office programlarıyla hazırlamaktadır. Bu yüzden bilgisayarınızda bu belgeleri açabilecek programların kurulu olması gerekmektedir.
 
a)     Microsoft Office lisanslı bir üründür. Ücretsiz olarak deneme sürümü (office.microsoft.com) adresinden yükleyebilirsiniz. Ancak kullanım süresi dolduktan sonra artık çalışmayacaktır.  
b)     Ücretsiz olarak edinebileceğiniz “Libre Office” programı da bu dokümanları görüntülemenize yardımcı olacaktır. “Libre Office” programını  https://tr.libreoffice.org/  adresinden ücretsiz olarak indirip bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
 
13.  Sistemi sorunsuz kullanabilmek için hangi yazılımların kurulu olması gerekir?
 
c)      Sistemi sorunsuz olarak kullanabilmeniz için bilgisayarınızda yüklü olması gereken programlar  ve edinilebileceği internet adresleri şunlardır.
·  Adobe Flash Player (www.adobe.com)- Sanal sınıf uygulamaları ve sisteme yüklenen videoları izleyebilmek için
·  Adobe Reader (www.adobe.com)– PDF formatındaki dokümanları görüntüleyebilmek için
·  Microsoft Office (office.microsoft.com) ya da Libre Office (https://tr.libreoffice.org) – sisteme yüklenmiş PowerPoint, Word ve Excel dokümanlarını görüntüleyebilmek için
  
14.  Öğrencilerle ya da dersi veren öğretim elemanlarıyla nasıl iletişime geçebilirim?
 
a)     Moodle sisteminde herhangi birine özel mesaj göndermek için kişinin adının üzerine tıklamak yeterlidir.
b)     “Derslerim” bölümünde dersin adının altında dersten sorumlu öğretim görevlisinin adı gösterilir.
c)      Öğretim görevlisinin adı üzerine tıklayın.
d)     Karşınıza gelen profil ekranında “Mesaj gönder” düğmesine tıklayın.
e)     Açılan penceredeki boş kutuya mesajınızı yazın ve “Mesaj Gönder” düğmesine tıklayın.
 
15.  UZEM Öğrenme Yönetim Sisteminden gelen e-postaları nasıl durdurabilirim?
 
Forumlara üye olduğunuzda ya da size özel olarak gönderilen mesajlar aynı zamanda size e-posta olarak da gönderilecektir. Tarafımızdan gönderilen mesajları almak istemiyorsanız Lütfen Spam olarak işaretlemeyiniz.  
 
a)     Forumlara abone olduğunuz zaman yazılan mesajlar aynı anda e-posta adresinize de gönderilir.
Bunu iptal etmek için;
·  Sisteme giriş yapın ve “Forumlar”a tıklayın.
·  Forum sayfasının sağ üst bölümünde bulunan “Tüm forumlardan aboneliği kaldır” bağlantısına tıklayın.
·  Abone olmuş olduğunuz tüm forumlardan aboneliğiniz kaldırılacaktır.
·  Ancak bazı derslerde hocalarımız oluşturdukları forumlara aboneliği zorunlu kılmaktadırlar. Bunun sebebi yazılan mesajların öğrenciler sisteme girmeseler bile e-posta olarak kendilerine gönderilmesini sağlamaktır. Bu forumlardan gelen mesajları engellemeniz mümkün değildir.
b)     Sistem aracılığı ile hiçbir şekilde e-posta almak istemiyorsanız e-posta hesabınızda filtre oluşturarak istediğiniz klasöre taşımayı kullanabilirsiniz. Lütfen Spam olarak işaretlemeyiniz.  
 
16.  Sanal Sınıf Derslerime akıllı telefonumu veya tabletimi kullanarak katılamıyorum ve ders kayıtlarını izleyemiyorum.
 
Sanal sınıf derslerinize katılabilmeniz için “flash player” eklentisini destekleyen bir  tarayıcı kullanmanız gerekmektedir. Şuan mobil cihazlar üzerinde yüklü gelen tarayıcılar bu eklentiyi desteklememektedir. Bunun için;
1. Android yüklü mobil cihazlar için “Google Play” i; 
2. IOS (Apple) yüklü mobil cihazlar içinse “Apple Store” u kullanarak 
 
“Puffin Web Browser” uygulamasını indirmelisiniz. Bu tarayıcıyı kullanarak moodle sistemine giriş yaptığınızda sanal sınıflara katılabilecek ve kayıtları izleyebileceksiniz.